|
PROFESSORS
Glòria Pérez Salmerón
És diplomada en Biblioteconomia i Documentació per l'Escola Universitària de Biblioteconomia i Documentació de Barcelona. Postgrau en gestió de biblioteques de la Universitat Pompeu Fabra. Membre d'UNET, UNESCO Model Library. Actualment és la directora de la Biblioteca Can Casacuberta, central urbana de Badalona i Cap de Zona de les Biblioteques del Barcelonès Nord.
Pedro A. Bravo
És diplomat en Biblioteconomia i Documentació i llicenciat en Prehistòria i Història Antiga. Ha impartit diversos cursos sobre gestió de biblioteques. Ha presentat diverses ponències en congressos nacionals i internacionals. Actualment és director de la Biblioteca de Castelldefels i coordinador de les Biblioteques Populars del Baix Llobregat, l'Hospitalet i el Garraf.
OBJECTIUS
Donar una visió global de la societat de la Informació i del paper que hi juga la biblioteca pública com a eina de democratització, i promoure la dinamització cultural com a mitjà a aconseguir la utilització d'aquesta. Dirigit a bibliotecaris de l'àmbit de la Biblioteca Pública
PROGRAMA
1- La Biblioteca Pública en l'actualitat
- Biblioteca adreçada al client, biblioteca adreçada a la comunitat
- La Biblioteca com a centre d'informació, formació i oci
- La cultura del segle XXI: una concepció global. Relacions amb les entitats culturals de la comunitat
2 - La Biblioteca Pública: centre d'animació cultural
- Contactes amb les entitats locals
- Grup d'amics de la biblioteca
- Visites de grups
3 - Biblioteca al tren
- Un projecte del servei global d'animació cultural
4 - Projecte Aula Biblioteca
- El projecte "Aula Biblioteca" dins el currículum de l'educació secundària
- Planificació del calendari d'Aula Biblioteca
- Estudi i càlcul de cost dels recursos necessaris
- Circuit d'informació
METODOLOGIA
Curs eminentment pràctic on partint d'un plantejament teòric s'explicaran dos programes que des de diferents punts de vista fomenten la utilització de la biblioteca pública i els seus serveis. Partint del mètode d'exposició de continguts es fomentarà la participació i la implantació dels assistents.
FORMALITZACIÓ DE LA INSCRIPCIÓ
En el termini de les dates assenyalades per a cada curs, per formalitzar la inscripció als cursos de formació caldrà omplir la Butlleta d'inscripció i efectuar el pagament corresponent. Podeu formalitzar la inscripció al Col·legi; personalment, per carta o per fax. La inscripció no serà vàlida fins al moment de la recepció de la documentació de pagament.
MODALITATS DE PAGAMENT
- Ingrés a qualsevol de les següents entitats:
- La Caixa: 2100-3018-51-2200262282
- SabadellAtlántico: 0081-0163-69-0001075108
[atenció: cal fer constar el número de referència del curs al qual feu la inscripció]
- Taló nominatiu a nom del "Col·legi Oficial de Bibliotecaris-Documentalistes de Catalunya". La inscripció no serà efectiva fins al moment de recepció del taló.
- Efectiu.
ADMISSIÓ D'INSCRIPCIONS
En el cas que el primer dia de la inscripció el nombre de sol·licituds superi el nombre de places i, tenint en compte les places reservades per conveni, la resta de places es distribuiran de la següent manera: 30% per les inscripcions fetes personalment al Col·legi; 70% per les inscripcions rebudes per correu o per ingrés. Totes les inscripcions rebudes per correu abans de les dates d'inscripció d'un curs seran considerades com a rebudes a partir del dia d'inici de la matrícula.
Quan les sol·licituds no puguin ser admeses per manca de places, aquest fet serà comunicat oportunament als interessats.
En cas d'impossibilitat d'assistència, per causa major (cal presentar documentació que la justifiqui), aquesta haurà de comunicar-se a la secretaria del COBDC abans de 15 dies de la data de l'inici del curs, i es retornarà el 50% de l'import de la matrícula.
|